Narrow your search

Library

AP (3)

Hogeschool West-Vlaanderen (3)

KBR (3)

OPZ-Geel (3)

UCLL (3)

Arteveldehogeschool (2)

Hogeschool Gent (2)

KDG (2)

KU Leuven (2)

Odisee (2)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2006 (1)

1999 (2)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Autisme in woord en beeld : gids voor hulpverleners : een overzicht van publicaties voor ouders, leerkrachten en brussen
Authors: ---
ISBN: 9058730530 9789058730534 Year: 2006 Publisher: Destelbergen Stichting Integratie Gehandicapten

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het inventariseren en beoordelen van alle titels over autisme die op de markt zijn - en dat zijn er voor het Nederlandstalige gebied heel wat - groeide uiteindelijk uit tot een overzicht van publicaties voor ouders, leerkrachten en brussen. De gids bevat geen recensies of samenvattingen van de opgenomen titels, maar is opgebouwd aan de hand van een aantal criteria waarmee je als hulpverlener snel een overzicht hebt welk materiaal je aan wie kunt aanraden. Elke titel is verwerkt op een fiche. Het materiaal wordt kort omschreven (referentiegegevens, foto van de cover, enz.). Via de indexen kan je in de fiches zoeken, bijvoorbeeld op auteur, op het verstandelijk niveau, op leeftijd, enz. (Bron: www.sig-net.be)


Book
Planmatig handelen in de jeugdhulpverlening
Authors: ---
ISBN: 9053507841 Year: 1999 Volume: 18 Publisher: Leuven/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De afgelopen jaren is op verschillende fronten gewerkt aan de uitwerking van een betrekkelijk nieuw concept in het kwaliteitsdenken: planmatig handelen. Zowel vanuit een theoretisch, onderzoeksmatige invalshoek als vanuit de praktijk zijn werkwijzen ontwikkelend die het hulpverlenend handelen ten behoeve van jeugdigen en hun omgeving een meer systematisch, planmatig karakter willen geven. Dat wil zeggen dat hulpverleners op grond van gedegen diagnostiek hulp bieden; dat genomen beslissingen en gemaakte keuzen transparant zijn en naar professionele maatstaven verantwoord kunnen worden; dat aan de uitvoering van de hulp een uitgewerkt plan ten grondslag ligt en dat de voortgang van de hulpverlening nauwgezet wordt gevolgd en geëvalueerd.


Book
Groeipijnen in sociaal contact : "sociale vaardigheden" voor school en ouders
Authors: ---
ISBN: 9033443643 9789033443640 Year: 1999 Publisher: Leuven Amersfoort Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zowel ouders als scholen hechten steeds meer belang aan het ontwikkelen van sociale vaardigheden bij kinderen. Het vaardigmet elkaar omgaan krijgt meer maatschappelijke weerklank op school, in het bedrijfsleven, thuis. Groeipijnen in sociaal contact is gegroeid vanuit de praktijk en steunt op drie pijlers : de resultaten van de samenwerking tussen enkelescholen en psychologen, de ervaringen in het geven van scholing aan leerkrachten en het begeleiden van ouders en kinderen met socialevaardigheidstekorten.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by