Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Het inventariseren en beoordelen van alle titels over autisme die op de markt zijn - en dat zijn er voor het Nederlandstalige gebied heel wat - groeide uiteindelijk uit tot een overzicht van publicaties voor ouders, leerkrachten en brussen. De gids bevat geen recensies of samenvattingen van de opgenomen titels, maar is opgebouwd aan de hand van een aantal criteria waarmee je als hulpverlener snel een overzicht hebt welk materiaal je aan wie kunt aanraden. Elke titel is verwerkt op een fiche. Het materiaal wordt kort omschreven (referentiegegevens, foto van de cover, enz.). Via de indexen kan je in de fiches zoeken, bijvoorbeeld op auteur, op het verstandelijk niveau, op leeftijd, enz. (Bron: www.sig-net.be)
Autisme --- Autistische kinderen. --- Bibliografieën. --- Orthopedagogics --- bibliografische instructie --- autisme --- hulpverlening --- Hulpverlening --- Publicaties --- Ouders --- Leraren --- Broers en zussen --- Brussen --- 474.23 --- Basisonderwijs --- E-learning --- Nieuwe leren --- Ontdekkend leren --- Didactische principes --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- 464 --- #KVHB:Autisme --- Kinderen met leerproblemen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- 376.44 --- Hulpverleners --- Literatuur --- 111546.jpg --- Autisme ; bibliografieën --- Publicatie --- Leraar --- Brus --- Gesprek --- Directie --- Autismespectrumstoornis --- Psychiatry
Choose an application
De afgelopen jaren is op verschillende fronten gewerkt aan de uitwerking van een betrekkelijk nieuw concept in het kwaliteitsdenken: planmatig handelen. Zowel vanuit een theoretisch, onderzoeksmatige invalshoek als vanuit de praktijk zijn werkwijzen ontwikkelend die het hulpverlenend handelen ten behoeve van jeugdigen en hun omgeving een meer systematisch, planmatig karakter willen geven. Dat wil zeggen dat hulpverleners op grond van gedegen diagnostiek hulp bieden; dat genomen beslissingen en gemaakte keuzen transparant zijn en naar professionele maatstaven verantwoord kunnen worden; dat aan de uitvoering van de hulp een uitgewerkt plan ten grondslag ligt en dat de voortgang van de hulpverlening nauwgezet wordt gevolgd en geëvalueerd.
Jeugdzorg --- Orthopedagogiek --- Sociale agogiek --- Methodiek. --- Handboeken en inleidingen. --- Jeugdbescherming en kinderrechten. --- planmatig werken --- jeugdhulpverlening --- registratie --- Social welfare methods --- psychodiagnostiek --- jeugdzorg --- methoden van het sociaal werk --- 159.922.7 --- #PBIB:1999.2 --- #A0003A --- 663.2 Bijzondere jeugdzorg --- #KVHB:Jeugdbescherming --- 323 --- diagnose --- planmatig hulpverlenen --- Handelingsplanning --- Psychosociale jeugdhulpverlening --- 614.23 --- jeugdgezondheidszorg (gez) --- jeugdproblematiek (gez) --- sociale problemen (gez) --- sociale psychologie (gez) --- systematisch verpleegkundig handelen (gez) --- 364 --- Behandelingen --- Besluitvorming --- Diagnostiek --- Evaluaties --- Hulpverlening --- Instellingen --- Planning --- Samenleving --- bijzondere jeugdbijstand --- management in de welzijnsinstelling --- orthopedagogiek --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Kinderpsychologie --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 362.74 --- 362.7 --- 361.03 --- 376 --- Jeugdhulpverlening --- Residentiële zorg --- Methodiek
Choose an application
Zowel ouders als scholen hechten steeds meer belang aan het ontwikkelen van sociale vaardigheden bij kinderen. Het vaardigmet elkaar omgaan krijgt meer maatschappelijke weerklank op school, in het bedrijfsleven, thuis. Groeipijnen in sociaal contact is gegroeid vanuit de praktijk en steunt op drie pijlers : de resultaten van de samenwerking tussen enkelescholen en psychologen, de ervaringen in het geven van scholing aan leerkrachten en het begeleiden van ouders en kinderen met socialevaardigheidstekorten.
Gedragsstoornissen. --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociale en morele ontwikkeling. --- lager onderwijs --- maatschappelijke vorming --- sociale vaardigheden --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- 316.47 --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- Meichenbaum --- sociale opvoeding --- 433.4 --- basisonderwijs --- 304 --- 305.8 --- 416.23 --- berenprogrammas --- communicatie --- communicatieve vaardigheden --- hulpverlening --- ontwikkelingspsychologie kinderen --- pedagogiek --- psychologie --- sociale pedagogiek --- 416.1 --- 471.44 --- 478.9 --- Communicatie --- Emoties (Gevoelens) --- Emoties --- Meichenbaum, Donald --- Opvoeding --- Relatie ouder - kind --- Relatie ouder - school --- Sociale ontwikkeling --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Sociale vaardigheden-kinderen --- Zelfbeeld --- Zelfbewustzijn --- Andragogie --- Omgangskunde --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Sociale vaardigheden ; kinderen --- 316.47 Sociale relaties --(sociologie) --- Sociale relaties --(sociologie) --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale pedagogie - Agogie --- Tot c. 13 jaar --- Communicatie ; algemeen --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- kinderen
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|